Επικαιρότητα

Αναγκαίο το πέρασμα στα αναλογικά διόδια

Off

Τις διαχρονικές δεσμεύσεις της πολιτείας, όπως αυτές εκφράστηκαν στο μακρινό, αλλά και στο πρόσφατο παρελθόν, για την εφαρμογή ενός συστήματος αναλογικής χρέωσης στους αυτοκινητόδρομους και ειδικά στην Εγνατία Οδό υπενθυμίζει ο Αλ. Καχριμάνης σε επιστολή του προς την πολιτική ηγεσία του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών. Με αφορμή αφενός την επικείμενη ολοκλήρωση του άξονα της Ιόνιας Οδού και τη λειτουργία νέων σταθμών διοδίων, κυρίως όμως τις εργασίες ανακατασκευής που βρίσκονται σε εξέλιξη για την λειτουργία του νέου σταθμού διοδίων της Εγνατίας στο ύψος του Δροσοχωρίου, ο κ. Καχριμάνης στην επιστολή του αναδεικνύει την άδικη μεταχείριση της Ηπείρου και των κατοίκων, ειδικά των καθημερινών χρηστών των αυτοκινητοδρόμων, τόσο για τον αριθμό των σταθμών διοδίων όσο και για το κόστος χρέωσης ανά χιλιόμετρο. Ο κ. Καχριμάνης προτείνει την αναλογική χρέωση, την καθιέρωση εκπτωτικών καρτών για όσους χρησιμοποιούν συχνά τους αυτοκινητόδρομους, αλλά και την απαλλαγή εκείνων που μετακινούνται σε κοντινές αποστάσεις. Χρησιμοποιεί το παράδειγμα όσων διέρχονται από τα διόδια στο Μαλακάσι με έξοδο αμέσως μετά προς Καλαμπάκα και Τρίκαλα, ενώ προτείνει, σύμφωνα με ό,τι ισχύει σε άλλες περιοχές ότι η χρέωση ανά διέλευση στα διόδια Δροσοχωρίου και Τύριας πρέπει να ανέρχεται κατ’ ανώτατο  στο 1 ευρώ. Μεταξύ άλλων ο κ. Καχριμάνης στην επιστολή του επισημαίνει: "Το ενδεχόμενο λειτουργίας σταθμού διοδίων στο Δροσοχώρι, απασχολεί για χρόνια την τοπική κοινωνία, η οποία σύσσωμη έχει αντιδράσει, καθώς αποκόπτει στα δύο το νομό Ιωαννίνων και υποχρεώνει κατοίκους του να υφίστανται σημαντική οικονομική επιβάρυνση για καθημερινές μετακινήσεις από και προς τον τόπο κατοικίας τους προς  υπηρεσίες, νοσοκομεία, σχολεία κλπ και αντίστροφα. Το πρόβλημα όμως είναι σύνθετο και προκαλεί δικαιολογημένα  και αίσθημα   άδικης μεταχείρισης των Ηπειρωτών, καθώς με το Σταθμό Δροσοχωρίου,  στην Π.Ε. Ιωαννίνων στην  ουσία  θα λειτουργούν τρεις σταθμοί, κάτι που δεν συμβαίνει σε καμία άλλη περιοχή της Βόρειας Ελλάδος. Συγκεκριμένα ήδη λειτουργεί ο Σταθμός Τύριας,  αλλά  και ο Σταθμός Μαλακασίου,  ο οποίος είναι χωροθετημένος ελάχιστα χιλιόμετρα εκτός ορίων του Νομού Ιωαννίνων,  επιβαρύνει όμως υπέρμετρα όσους μετακινούνται προς Τρίκαλα, καθώς η απόσταση που διανύουν μέχρι τον κόμβο εξόδου/εισόδου προς Καλαμπάκα – Τρίκαλα είναι ελάχιστη. Το κόστος των διοδίων για όσους μεταβαίνουν καθημερινά για επαγγελματικούς λόγους (υπάλληλοι, επιχειρηματίες κλπ) από Ιωάννινα προς Ηγουμενίτσα (και αντίστροφα)  και από Μέτσοβο (κυρίως) προς Καλαμπάκα- Τρίκαλα (όπου ανέκαθεν δραστηριοποιούνται πολλοί Μετσοβίτες),  είναι ήδη πολύ υψηλό και θα έπρεπε  να έχει τεθεί σε εφαρμογή αναλογική χρέωση, ή στην εσχάτη περίπτωση να εκδοθούν κάρτες πολλαπλών διαδρομών.  Ενδεικτική της στρέβλωσης που υπάρχει σήμερα, είναι η καταβολή 2,40 ευρώ ενός  Ι.Χ. που κινείται από Μέτσοβο για Καλαμπάκα, όταν η απόσταση που διανύει στην Εγνατία Οδό είναι περίπου 10 χλμ!  Εξίσου στρεβλή είναι σήμερα και η χρέωση οδηγών που κινούνται συχνά από Ιωάννινα προς και από Παραμυθιά/Ηγουμενίτσα,  ενώ -εάν δεν επέλθει αναπροσαρμογή βάσει αντικειμενικών δεδομένων- θα προκύψουν ακόμη πιο δυσανάλογες χρεώσεις μετά τη λειτουργία του σταθμού Δροσοχωρίου για όσους θα κινούνται προς Ζαγόρι- Μέτσοβο ή ακόμη και προς τον κόμβο της Ιόνιας Οδού,  όταν θα υποχρεώνονται να καταβάλλουν υψηλό αντίτιμο σε σχέση με τα χιλιόμετρα που θα διανύουν, προκαλώντας οικονομική αφαίμαξη για τους συχνά μετακινούμενους και μάλιστα σε μια περιοχή που "μαστίζεται" από την κρίση και την υψηλή ανεργία". Σε άλλο σημείο ο Περιφερειάρχης υπενθυμίζει και τις εκκρεμότητες απαλλοτριώσεων που υπάρχουν στην περιοχή Μετσόβου: "Τέλος, πρέπει να σας επισημάνουμε ότι ενώ "αυξάνονται και πληθύνονται" οι σταθμοί διοδίων στην Π.Ε. Ιωαννίνων, μέχρι και σήμερα το Ελληνικό Δημόσιο  δεν έχει αποζημιώσει τους δικαιούχους για τις εκτάσεις που απαλλοτριώθηκαν για την κατασκευή   της Εγνατίας Οδού  στα όρια του Δήμου  Μετσόβου, μη διευκολύνοντας την ανέξοδη επικοινωνία των κατοίκων του με όμορες περιοχές".

 

Άλλα 6,5 χιλιόμετρα Ιόνιας Οδού

Σε κυκλοφορία παραδίδεται από σήμερα Πέμπτη το υπολειπόμενο νότιο τμήμα της Ιόνιας Οδού και ολοκληρώνεται η σύνδεσή της με τη Γέφυρα Ρίου – Αντιρρίου. Το νέο τμήμα συνολικού μήκους 6,5 χλμ ξεκινά από το σημείο σύνδεσης με τη Γέφυρα στο Αντίρριο και καταλήγει στην είσοδο της σήραγγας της Κλόκοβας. Στο εν λόγω τμήμα περιλαμβάνονται σημαντικά τεχνικά όπως ο Ανισόπεδος Κόμβος Αντιρρίου, καθώς και η σήραγγα της Μακύνειας, μια σήραγγα διπλού κλάδου με δύο λωρίδες κυκλοφορίας ανά κατεύθυνση, συνολικού μήκους 500 μέτρων.   Με την παράδοση αυτού του τμήματος, δημιουργείται ένα ολοκληρωμένο τμήμα 102 χιλιομέτρων, ασφαλούς σύγχρονου αυτοκινητοδρόμου με 2 λωρίδες κυκλοφορίας & ΛΕΑ σε όλο του το μήκος. Επιπλέον, η διαδρομή από το Αντίρριο έως την Αμφιλοχία, μειώνεται στα 50 περίπου λεπτά, αντί 1 ώρας και 35 λεπτών που απαιτούνταν μέσω της υφιστάμενης Εθνικής Οδού. Το τμήμα θα παραδοθεί σε δύο φάσεις. Αρχικά, θα δοθεί σε κυκλοφορία το ρεύμα με κατεύθυνση προς Αντίρριο, ενώ το μεσημέρι θα δοθεί σε κυκλοφορία και το ρεύμα κυκλοφορίας προς τα Ιωάννινα. Με την παράδοση του νέου τμήματος η απόσταση από το Αντίρριο μέχρι τα Ιωάννινα μέσω της Ιόνιας Οδού θα διαρκεί δύο ώρες περίπου, έναντι των 3,5 τουλάχιστον ωρών που απαιτούνταν μέσω της παλαιάς εθνικής οδού.

Του ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΥ ΠΑΠΑΔΟΠΟΥΛΟΥ

Powerd By  

Ιδιοκτήτης - Νόμιμος Εκπρόσωπος - Διευθυντής - Διαχειριστής - Δικαιούχος domain name:
ΠΑΠΑΓΕΩΡΓΙΟΥ ΤΖΕΚΑ ΦΩΤΕΙΝΗ
Διευθυντής σύνταξης:
ΠΑΠΑΔΟΠΟΥΛΟΣ ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ

Ι. ΠΑΛΑΙΟΛΟΓΟΥ 8 45221 ΙΩΑΝΝΙΝΑ
tel 2651032055
mail ele@ele.gr

ΑΦΜ 047685050
ΔΟΥ ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ